Tangoda Temeller

0
236
Dilediğiniz kadar ders, özel çalışma alın fark etmez; Temeller vücudunuz tarafından ezberlenmediği sürece ilerleyemezsiniz. İlerlediğinizi, güzel dans ettiğinizi sanabilirsiniz, ancak siz içinizi bilirsiniz; “çok zorlanıyorum” dersiniz içinizden. Bir konuyu eşinle elli kere harala gürele yaparsın. Sonra ezberler milongada döktürürsün ama için ayrı konuşur bilirsin. Herkesle yapamazsın. Ee millet de egonu şişirmiştir, gurur da yaparsın…

Size samimi söylüyorum; Pistlerde çeşitli unvanlara sahip dansçıların da içinde olduğu, kendini iyi dans eden sınıfına koyan, konulanlar da dahil, ciddi bir temel eksikliği var.

Bunun sağlamasını şuradan da yapabiliriz:

– Milongalarda herkes okulundan (veya ekolünden) birileri ile dans etmeye başladı. O yüzden stüdyo milongası rağbette. Çünkü torna aynı, keyfi onlarda bulabiliyor. Bu yüzden de stüdyo milongası herkes için de tehlikeli aynı zamanda.

– Gelen turist dansçı kalitesi maalesef çok düşük. Çünkü pistlerin dans kalitesi düşük. İstanbul eski ününe sahip değil. Buraya gelmelerini engelleyen şeylerden biri dans kalitemiz artık düşük.Terör, meror ayrı mevzu. Olmadığı zamanları da biliyoruz. Burayı muhteşem bulanlar yabancının dansa yeni başlayanları genelde, ya da dans edemeyenleri. Bizim “iyi danscilarimizin”, “bunlar çok iyi dansçı” diye gösterdikleri bir çok yabancı ile de dans ettik. Maalesef bir yere kadar. Vasat yani. İyi dansçı ile ilgisi yok. Bir de iyi dansçı olup bir stüdyonun içine kapalı kalıp başka milonga gösterilmeyen yabancılar var ki onlar konu dışı.

Yukarıda bahsettiğim temellere MÜZİKALİTE de dahil, sadece vücut değil.

Aydoğan Arkış