Ritmin Kralı – “El Rey del Compas”

0
283
Juan D'Arienzo
Juan D’Arienzo
Gerçek adı: D’Arienzo, Juan
Lakabı: El Rey del Compás
Kemancı, Orkestra Şefi ve Besteci
(14 Aralık 1900 – 14 Ocak 1976)

 

Juan D’Arienzo, pek çok açıdan, Altın Çağ’ı sürdüren bir lokomotifti. Orkestrası sayesinde dans salonlarını doldururdu. Onun ritmi, sesi ve müzisyenleri harikaydı. 1930’ların sonlarına gelindiğinde yepyeni bir hayat ve enerjiyi tangoya soktu.


Juan 12 yaşından itibaren keman öğrendi. İlk halka açık performansını D’Agostino ve Bianchi ile birlikte tiyatrolarda gerçekleştirdi. 20’li yaşlarından sonra orkestralarla her türlü müziği yapardı. 1926’da tangoya Orchesta Tipica Paramount’da kemancı olarak geri döndü. Kendi orkestrasını kurduğunda keman çalmayı bıraktı ve plak kayıtları yapmaya başladı.


D’Arienzo’nun dehası onun sadeliğinde idi ve bu onun da eleştirdiği bir şeydi. Bununla birlikte, kanıtlar açıktı; kalabalıklar milongalarını doldurmak için sıraya gireceklerdi, böylece D’Arienzo tek başına tangoyu bütün orkestralar için popüler hale getirdi. Anibal Troilo onun hakkında şöyle der;

‘’Yapabiliyorsan gül… Ama o yokken, o zaman hepimiz işsiz kalırız.’’

D’Arienzo’nun orkestrası beş keman, bas, beş bandoneon, kantor ve piyano üzerine kuruluydu. Genellikle büyük orkestralarda ve nadiren küçük orkestralarda çalardı. İlk enstrüman Rodolfo Biagi’nin mükemmel piyanosuydu; sert ritimleri, dört vuruşu da vurgulaması ve melodideki bütün boşlukları doldururdu. Daha sonar keman; tercihen solo çalardı ve bandoneon staccato’daki ciddi değişiklikleri son derece hızlı bir şekilde vurgulardı.


‘’ Benim açımdan tango her şeyin üstünde ritim, sinir, kuvvet ve karakter  unsurlarını içerir.’’ D’Arienzo

1966 tarihli “The Evolution of Instrumental Tango”da (Enstrümental Tango Gelişimi)” Luis Adolfo Sierra, bunu şöyle anlatıyor:

“Ve tango dansının diriliş fenomeni, bir stili yorumlama üslubu yaratan bir büyük karakterin sonucuydu: Juan D’Arienzo… Yani; sert bir işaretleme, kesme, hızlandırılmış, acımasız hareket “Staccato” ya ve sessizliklere karşı, piyanonun pasajları ile sık sık sağ elle vurgulanan, aynı formdaki bir melodi ya da karşı melodinin konusu… teknik açıdan basit fakat çarpıcı bir enstrümantal oyunla güçlendirilmiş. “


D’Arienzo’nun orkestrayı yönetme tarzı da alışılmışın oldukça dışındaydı. Akrobatikti, sahnede nüktedandı; orkestra üyelerine yaklaşıp daha canlı olmaları için yalvarır, adeta onları kışkırtırdı. Söyledikleri gibi; onun “camp” tarzı yönetmenliği bazı klasikleşmiş videolarında görülecek en eğlenceli şey.


SON HESAPLAMALARA GÖRE, D’ARIENZO VE ORKESTRASI’NA AİT 1007 KAYIT VARDIR!

Çeviren : Ahmet Ata
Kaynak : https://www.latangoacademy.com/blog/2014/12/26/king-of-the-beat-darienzo

 

Juan D’Arienzo ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Juan D’arienzo